2. teden: uvajanje zdravih navad v prehranjevanje

14:58

Preberite natančno. Objavljamo tudi nasvete za vse, ki ne sodelujejo v projektu Akademija zdravega življenja, si pa želijo spremeniti življenjski slog!

banner akademija-fb

Drugi teden je v Akademiji zdravega življenja bilo na urniku predavanje nutricionistke Damijane Presečnik iz 24alife o dietah in mitih o prehrani.

Za vse, ki spremljate naš projekt in želite spremenite svoj življenjski stil, je pomembno naslednje: naredite si razpredelnico in vanjo vnesite pet slabih navad na področju prehranjevanja, ki jih želite spremeniti ali se jim odpovedati. Nato vsak dan zabeležite, koliko ste se držali zapisanega.

Hkrati v drugo razpredelnico vpišite pet novih, zdravih navad v prehranjevanju, ki jih želite vnesti v svoje življenje. Prav tako vsak dan zabeležite, koliko ste jih uspeli uresničiti.

Razpredelnici imejte na vidnem mestu.

hranila

Nutricionistka Damijana Presečnik opozarja na pasti shujševalnih diet. Tem so skupni hitra izguba kilogramov, kratkoročni cilji, omejevanje oziroma izključevanje določenih vrst hrane, na dolgi rok pa povrnitev odvečne teže. Zakaj so torej shujševalne diete neuspešne? »Ker so splošne, uvajajo preveč sprememb hkrati, ljudje pa obupajo, ko se izguba kilogramov ustavi,« pravi. Mayo dieta, ki jo osvaja skupina v naši akademiji, pomeni, da je pot cilj, pri čemer dieta ne izključuje nobenega živila.

MIT 1: Kruh redi. Ni res. 

Nutricionistka Damijana Presečnik iz 24alife:

MIT 2: Če želim izgubiti odvečno težo, po 18. uri ne smem več jesti. NE drži. 

akademija1

NASVET: 

Zdrave prehranjevalne navade so:

Uravnoteženi obroki (energijski in hranilni)

3 do 5 obrokov na dan

Reden zajtrk

Pester izbor živil

Polnozrnati žitni izdelki

Zdrave maščobe

Ribe dvakrat tedensko

Sadje in zelenjava večkrat dnevno (lokalno, ker je naše telo navajeno na naša živila in ne na živila iz oddaljenih krajih, in sezonsko, da čim bolj izkoristi hranila v njih)

ZANIMIVOST: Lakota ni vedno znak, da telo potrebuje hrano. Ob občutku lakote spijte kozarec vode. Če po 15 minutah ne boste več lačni, je telo potrebovalo le vodo. Telo sicer potrebuje 20 minut, da po jedi pošlje signal iz želodca do možganov, ki šele takrat »zaznajo« občutek sitosti.

SIMONA ŠOLINIČ, nasveti: Ekipa 24alife

Deli