3. teden: kako si pravilno postaviti cilj in ga tudi uresničiti

10:52

»Ne obupajte, ker je cilj oddaljen, bodite ponosni na to, kako daleč ste že prišli!«

banner akademija-fb

Skupina v Akademiji zdravega življenja je zelo pridno opravila prvi izziv – vodenje seznama o opuščanju slabih in pridobivanju novih navad na področju prehrane. Če ste sledili našim navodilom, objavljenih TU, ste nalogo lahko opravili tudi vi. In ni nujno, da je to naloga le za en teden, lahko traja dlje.

Vse zbirne nasvete (po tednih) glede na potek Akademiji zdravega življenja pa objavljamo TUKAJ!

Pred vami je, če želite kot »zunanji« član akademije spremeniti življenjski slog, nov psihološki izziv, ki vam ga podaja psiholog iz ekipe 24alife Iztok Žilavec. Še pred tem pa je treba vedeti naslednje o ciljih.

DOLGOROČNI CILJ je slika, vizija, kaj želimo doseči. Vsak dolgoročni cilj ima svoje »stopničke«, ki so pravzaprav KRATKOROČNI CILJI. Z doseganjem kratkoročnih ciljev smo bližje končnemu cilju. Preprosto? Sliši se že tako. Poskusite v praksi.

CILJI MORAJO BITI (na to nikar ne pozabite, ker je ključnega pomena):

specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni, časovno določeni, evalvirani, zapisani

POZOR! V istem časovnem obdobju si lahko človek zada dva dolgoročna cilja, ki ju uspešno doseže. Če je ciljev preveč, je uspešnost njihovega doseganja manjša.

In zdaj k nalogi:

Na list papirja napišite svoj GLAVNI DOLGOROČNI cilj (denimo izguba … kilogramov ali postati bolj fizično aktiven), kratkoročne cilje (sprehod, vadba, uživanje več zelenjave pri obrokih …) in strategijo, kako to doseči (načrtovanje časa za sprehode in vadbe ter obrokov).

Prosite osebo, ki ji zaupate, da zapisano prebere in skupaj zapisano tudi podpišite. Gre za občutek odgovornosti pri doseganju ciljev. Zato je podpis zapisanega IZJEMNEGA pomena!

List papirja dajte na vidno mesto.

cilji2

Tako jasno določeni cilji se namreč ločijo od zaobljub. In v tem je tudi odgovor na vprašanje, zakaj novoletne zaobljube kmalu padejo v vodo, jasno postavljeni cilji pa ne. To ni »lari fari«, gre za psihološko izpiljeno in dokazano tehniko uspešnega doseganja ciljev. »Napredek je možen samo pod vplivom izziva. Ta je nujen, saj če ne vidimo izziva, ni motivacije. Po uspešno opravljenem izzivu se nagradite s čim, kar vam bo motivacijo še povečalo za nadaljnje delo,« pojasnjuje športni psiholog iziz 24alife Iztok Žilavec, ki dela s športniki, ki so dobitniki olimpijskih medalj!

Takšna sestavljanka kratkoročnih ciljev na poti do dolgoročnega ali končnega cilja je možna na vseh področjih …

 p.s. Ne pozabite pa na naslednje: na voljo je tudi mobilna aplikacija 24alife, ki vam je lahko pri tem še v dodatno pomoč, predvsem pri načrtovanju fizične aktivnosti in vadb. Ki je pri doseganju ciljev še pomembna dodatna vrednost.

aplikacija1
Foto: GrupA

SIMONA ŠOLINIČ

Deli