Letošnja skupina nadpovprečno zmogljiva

7:41

Vse bolj ugotavljamo, da bi bila letošnja skupina udeležencev naše akcije Shujšajmo z Novim tednikom in Radiem Celje skoraj zagotovo najboljša v vsej zgodovini tega projekta, če bi se vsi posamezniki iz skupine redno udeleževali skupinskih vadb in tudi delavnic. Do danes je skupina skupno shujšala že za 166 kilogramov, zagotovo pa še več, saj se torkovega tehtanja nekateri niso udeležili – tokrat opravičljivo. Dobra novica je tudi ta, da je letošnja skupina nadpovprečno telesno zmogljiva. 

To je podatek, ki ga je v torek povedala profesorica športne vzgoje in kineziologinja iz Zdravstvenega doma Celje Brigita Fižuleto. Predstavila je natančne rezultate testa nordijske hoje na dva kilometra, ki ga je skupina opravila pretekli teden. Celotna skupina je test opravila izjemno dobro, v manj kot dvajsetih minutah so vsi člani prehodili dva kilometra. Čestitke!

V torek jim je predavala še višja medicinska sestra Marjana Iršič, ki vodi Center za krepitev zdravja v Zdravstvenem domu Celje, in sicer o ohranjanju teže, ki so jo oziroma jo bodo dosegli s hujšanjem, tudi med dopustom. Dopust je namreč lahko prava skušnjava, zato je treba biti takrat še posebej pozoren, jim je razložila Iršičeva. »Pomembno je, da na dopustu ne pozabijo na vse veščine in vso znanje, ki so ga pridobili v času akcije. Dopust pomeni večjo sprostitev, zato je pomembno, da imajo načrt aktivnosti, torej, kaj vse bodo počeli, pa tudi načrt prehranjevanja. Pri slednjem morajo biti pozorni na tehniko priprave hrane in na izbor zdravih živil,« pravi Iršičeva. Lahko si privoščijo tortico, a ta bo hkrati pomenila, da mora biti naslednji obrok manjši in bolj zdrav, saj ima torta visoko kalorično vrednost.

Izziv!

In če bo pri načrtovanju dopustov – morda že za veliko noč ali 1. maj – izbira med hotelom s pripravljeno hrano ali apartmajem, kjer bi morali sami kuhati, lahka za druge, pa to ne bo tako zelo lahko za našo skupino. »Spomnim se številnih, ki so prav tako hujšali, da so si ravno na tak način postavili izziv. Hrana v hotelu je lahko skušnjava ali pa tudi ne, če je človek na to pripravljen in izbere zdravo hrano in pravilno sestavljen obrok. To naj bo izziv in motivacija za skupino. Tako lahko vsak posameznik pri sebi vidi, koliko je močan, kakšna je njegova volja in želja po dosegi končnega cilja,« dodaja Iršičeva.

Poseben nasvet za tedne po zaključku akcije pa jim je dala tudi koordinatorka akcije Tatjana Škornik Tovornik. Takrat bo namreč težko, saj bodo udeleženci akcije morali s hujšanjem nadaljevati sami, če januarskega zadanega cilja v akciji ne bodo dosegli. »Zato je pomembno, da si načrtujete telesno aktivnost in s fitnesom ali telovadbo ne prenehate, ko se akcija zaključi. Ker boste ponovno pridobili na teži. Če boste prenehali s fizično aktivnostjo, to pomeni, da boste morali s prehrano zmanjšati energijski vnos v telo, na kar pa mnogi pozabijo. Torej, samo z voljo naprej. Svetujemo vam, da do poletja še nadaljujete s hujšanjem, potem pa si vsaj za pol leta vzamete premor, vendar v tem času ne smete pozabiti na telesno aktivnost,« jih je bodrila. Naslednji teden je na vrsti delavnica Zdrave priprave hrane na Srednji šoli za gostinstvo in turizem Celje.

SŠol

Foto: GrupA

narocite-nt

Deli