6. teden: o trikih in zankah pri nakupovanju

14:02

banner akademija-fb

Tokrat so udeleženci akademije izvedeli, česa se morajo držati pri nakupovanju hrane in pijače, na kaj morajo biti pozorni pri deklaracijah, kako naj izbirajo živila in da naj ne nasedajo ponudbam eksotičnih super živil, saj so domača super živila lahko dostopna in celo cenejša. Zaradi obsežnosti vsega, o čemer jim je predavala mag. inž. prehrane prehrane Damijana Presečnik iz 24alife, vam v kratkih povzetkih ponujamo nekatere ključne podrobnosti, ki bodo prišle prav vsakomur.

V trgovino ne smemo oditi nikoli lačni in brez nakupovalnega seznama. 75 odstotkov prihodka v nakupovalnih središčih ustvarijo iz impulzivnih navad potrošnikov. Torej ker kupujejo tisto, česar sploh ne potrebujejo.

TRGOVINA2

V trgovinah izdelke lastnih znamk in izdelke, za katere naj bi dobavitelji plačali za njihovo postavitev na »prave« police, trgovci vedno postavljajo na police v višini oči. To je trik, ki vpliva, da ljudje kupujejo tisto, kar ni vedno zdravo ali pa je celo dražje.

Napisa »proizvodnja« in »poreklo« živila nista enaka. Proizvodnja nekega izdelka je lahko v Sloveniji, vendar je poreklo osnovnega živila v tujini. Če vas zavede izdelek, ki je proizveden pri nas, in mislite, da kupujete slovenski izdelek, niste pa pozorni na njegovo poreklo, ste nasedli.

trgovina1

Berite napise na izdelkih s previdnostjo. Če na izdelku piše »light«, torej »lahek«, to še ne pomeni, da je res tako. Pri raznih piškotih na deklaracijah zatem piše, da imajo več kot 20,2 grama sladkorja … Napisi so izredno varljivi.

Na nasedajte videzu embalaže. Primer iz akademije: rdeča embalaža in slike jagod na različnih embalažah vabijo k nakupu jagodnega jogurta, toda z deklaracije je razvidno, da v nekaterih jagodnih jogurtih sploh ni jagod. So pa barvila in arome. Zakaj je bananin jogurt rumen, če je banana bela? Zakaj je v jagodnem čaju samo 0,5 odstotka plodov jagod?

TRGOVINA3

Označevanje hranil glede na porcijo je poglavje zase. Proizvajalci namreč na izdelku označijo količino hranil glede na porcijo. To določijo sami. Torej če na jogurtu piše, da je v porciji (125 gramov) 13,8 grama sladkorja, je treba vedeti, da je lahko celoten jogurt težak 250 gramov, torej je v njem tretjina priporočene dnevne količine sladkorja, če zaužijete celega.

Super živila imamo doma. Cenejša. Celo boljša. Za kilogram hrena boste odšteli približno 4 evre, za kilogram sardel 10 evrov, za kilogram goji jagod, ki veljajo za super živilo, pa kar 40 evrov.

SIMONA ŠOLINIČ

strokovno gradivo: ekipa 24alife

narocite-nt

Deli