7. teden: otresite se stresa

13:05

banner akademija-fb

Pri nekaterih v skupini se je že pokazal strah, kaj bo po končanem projektu, ko nadzora strokovne skupine 24alife ne bo več. Toda cilj akademije je naučiti slehernega posameznika, kako v skladu s prejetim znanjem živeti tudi po končanem projektu. Kako strokovno dovršena je akademija, kaže to, da je bilo ravno ta teden, torej natančno v času, ko se pojavljajo dvomi posameznikov vase, predavanje o stresu in učinkovitem spoprijemanju z njim.

»Učimo vas stvari, ki so dolgoročne. Učimo vas tudi, kako motivacijo črpati iz sebe, kako slediti dolgoročnemu cilju,« je udeležencem povedal športni psiholog iz 24alife Iztok Žilavec. Akademija se od ostalih medijsko odmevnih projektov izgube teže, ki so »popularni« v svetu, razlikuje tudi po tem, da skupina med trajanjema akademije ne biva skupaj in ni ločena od svojega okolja. To pomeni, da se morajo udeleženci vsak dan tudi doma spopadati s skušnjavami. Hkrati se točno s tem učijo, kako v takšnih situacijah pravilno ravnati.

stres1

»Če bi ves ta čas bivali skupaj, bi se jim bilo lažje držati pravil, a ko bi se vrnili v svoje okolje, bi bilo težje. Hkrati bi vrnitev v okolje pomenila še večje tveganje, da bi se vrnili slabe navade in tudi kilogrami,« pravi Žilavec. Tudi zato je znanje, ki ga skupina pridobiva v akademiji, nekoliko drugačno in vseživljenjsko.

A vsak dan so v življenju prisotne tudi skušnjave. Te gredo z roko v roki tudi s stresnimi situacijami. Ampak stres ni nujno slab. Slaba je le rešitev, če ga ublažimo s prenajedanjem. Boljša rešitev je telesna dejavnost. Ko telo dobi sporočilo, da so simptomi blažji zaradi telesne dejavnosti, si je želi še več. Tako nastajajo dobre navade in tudi počutje postaja boljše.

Stres je fiziološki in psihični odziv posameznika na dogodke in situacije, ki predstavljajo grožnjo ali zahtevajo od posameznika neko prilagoditev.

Negativen odziv na stres lahko zmanjšate …

s prilagoditvijo dejavnikov okolja

z zmanjševanjem negotovosti

z zmanjševanjem pomembnosti

z obvladovanjem pritiskov

in tudi ..

s sproščanjem

z avtogenim treningom

s sprostitvijo z uporabo vizualizacije

s hipnozo

z dihalnimi tehnikami

s tehniko pozitivnega samogovora

s tehniko zaustavljanja misli

s sidranjem pozitivnih misli in predstav

z optimizmom

s humorjem.

SIMONA ŠOLINIČ

strokovno gradivo: ekipa 24alife

Foto: GrupA

narocite-nt

Deli