Bližamo se stotici

7:57

Nekaj več kot 80 kilogramov so člani skupine, ki hujša z nami in Nacionalnim inštitutom RS za javno zdravje, že odvrgli stran. Njihova prehrana je zdaj bolj zdrava, več se gibajo in telovadijo. Letošnja skupina je zelo pridna, od lanske skupine se denimo loči po tem, da se nekateri letošnji udeleženci večkrat malo ‘pregrešijo’ in to tudi priznajo. Več kot očitno pa so ‘padli’ v telovadbo, saj so vsak dan v fitnesu ali v naravi. In to se jim resnično pozna.

Po dobrem mesecu dni akcije je posameznik povprečno shujšal za okoli 4 kilograme, med presežki pa je član skupine, ki shujšal že za več kot 8 kilogramov. Toda ta torek nad rezultati tehtanja niso bili vsi zadovoljni. Nekaterim kilogrami le ne kopnijo tako hitro, vendar smo jih potolažili. Najslabše se je obremenjevati s tem ali pa imeti občutek, da gre za tekmovanje. Osnovno vodilo mora biti sprememba načina svojega življenja, nato pa bodo učinki tudi v hujšanju. Treba pa se je zavedati, da v procesu hujšanja, pri gibanju ali telovadbi nihče ne sme imeti občutka, da ob tem trpi, ampak mora imeti občutek, da je po vadbi poln energije. Takrat je uspeh neizbežen, je skupini pojasnila profesorica športne vzgoje in kineziologinja v Zdravstvenem domu Celje Brigita Fižuleto.

Na torkovi delavnici jim je Fižuletova predavala o telesni aktivnosti pri hujšanju in vzdrževanju telesne teže. Zelo nazorno jim je razložila, kako je v vsakodnevna opravila dobro vnesti telesno aktivnost. “Če do trgovine niste preveč oddaljeni, pojdite peš. Ali v službo, če lahko, s kolesom,” jim je razlagala. Pomembna je namreč tudi sprememba miselnosti. “Uravnotežena vadba je sestavljena iz 50 odstotkov aerobnih vaj, 25 odstotkov vaj za moč in 25 odstotkov vaj za gibljivost,” jih je poučila.

Pri tem je pomembno, da se vadba vedno začne z ogrevanjem, nato sledijo glavne vaje in ob koncu še ohlajanje oziroma raztezanje in sproščanje. Če pa se po vadbi pojavijo slabost, kronična utrujenost, zaspanost, vrtoglavice, bolečine v sklepih in mišice, to nakazuje na pretirano telesno aktivnost.

No, kot kaže, se bomo telesne aktivnosti morali lotiti tudi mi. Ker so se naši udeleženci skoraj v celoti odpovedali sladkarijam, z njimi pa nimajo kam – so jih dali nam. Samo sporočamo jim, da jih danes ni več. Ker moramo te pridobljene kalorije zdaj ›pokuriti‹, se srečamo z njimi v fitnesu …

DL3U9195 dušanka kelavičDušanka Kelavič

SŠol

Foto: GrupA

Deli