Dijakinja in podjetnica

10:21

Celjanka Maja Kosi ni tipična srednješolka. Vsako jutro najprej preveri, ali je dobila kakšno sporočilo ali naročilo kupcev iz ZDA, ki so v spletni trgovini Etsy našli njene izdelke. Zaradi drugačnega časovnega pasu je treba to opraviti čimprej, da kupci ne čakajo predolgo na odziv mlade podjetnice, ki je že v prvem letniku Gimnazije Celje – Center (GCC) zasnovala svojo dejavnost, Zdaj, ko je v tretjem letniku, se lahko pohvali s kar nekaj poslovnimi izkušnjami in predvsem s tem, da njene izdelke nosijo kosmatinci iz vsaj 35 držav sveta.
Pravi, da je bilo na njeni dosedanji poslovni poti kar nekaj srečnih naključij, ki so pripeljala do današnjega uspeha, a bistvo je zagotovo v tem, da ima Maja rada nove izzive, da je vztrajna in da se ne boji ničesar vprašati, kadar jo kaj zanima.
Prva ovratnica za Lilly
Doma niso podjetniki, da bi jo posebej spodbujali v tej smeri. A od malega je bila ustvarjalna in mama ji je nekega dne predlagala, da bi ji kupila šivalni stroj, s katerim bi lahko marsikaj izdelala. Maji je bilo všeč in potem ko ji je mamina kolegica pokazala šiviljske osnove, je sama nadaljevala učenje s pomočjo spleta. Poskusila je šivati razne stvari. Tudi za svojo psičko Lilly, predstavnico pasme coton de tulear. Najprej je dobila ovratnico, nato še nekaj oblekic. »Četudi se ni vedno čisto posrečilo, sem nadaljevala. Oblikovala sem svojo FB-stran Majina ustvarjalnica in objavila na njej svoje izdelke. Neko dekle mi je pisalo, če bi naredila komplet ovratnice in povodca za njenega psa. To je bila moja prva stranka,« se spominja Maja. Tako je zasnovala serijo ročno izdelanih modnih kosov opreme in dodatkov za pse. Posebej iskane so rutice, zelo »in« so tudi kompleti povodca in ovratnice v modnih barvah in vzorcih.
Krog kupcev se je najprej širil s pomočjo prijateljev na FB in Instagramu, nato je svojo ponudbo predstavila v spletni trgovini Etsy, ki jo poznajo predvsem ameriški kupci. Slovenske stranke in vse druge najdejo ponudbo na njeni spletni strani, ki je v slovenščini in angleščini.
Pomembna naključja
Kmalu po začetku gimnazijskega šolanja je ugotovila, da na GCC deluje Ustvarjalnikov start up krožek, ki je bil namenjen zagnanim dijakom, ki so imeli svoje poslovne zamisli podobno kot Maja. Spoznala je mentorja Boštjana Gorenška, ki ji je pomagal z vrsto koristnih nasvetov. »Dobro je, da imaš nekoga, ki te usmerja in ti svetuje, kako se lotiti zadev. Mogoče takrat še nisem povsem razumela vsega, kar je govoril, danes vidim to drugače,« pravi Maja.
Še eno naključje je bilo takrat pomembno, pravi, ko gleda nazaj na prehojeno pot. »Takrat sem pisala na FB-stran Mojih financ in spraševala, ali lahko pri petnajstih letih opravljam svojo dejavnost v obliki osebnega dopolnilnega dela. Odgovorili so mi pozitivno in tako je nastala spletna trgovina Doggy Lilly. Poleg tega so o meni napisali članek po odprtju trgovine, kar mi je odprlo številna vrata.« Na začetku so ji mnogi govorili, da je trg s temi izdelki že zasičen, a se je izkazalo, da je mogoče z drugačnostjo vedno uspeti.
Letos je imela še to srečo, da se je uvrstila v prvo generacijo štipendistov Fundacije za ustvarjalne mlade, ki deluje v okviru Ustvarjalnika in ima podporo predsednika republike. Na ta način je Maja dobila štipendijo časnika Delo in mentorja Miho Jereba ter s tem številne nove priložnosti.

Več v tiskani izdaji NT

TC, foto: GrupA

DL3U9378DL3U9348DL3U9328

banner-ntrc-martinovanje

Deli