Domača hrana je njihov največji adut

10:54

Pred dvajsetimi leti je Združenje turističnih kmetij Slovenije nastalo z namenom, da bi povezalo ponudbo turističnih kmetij, jo predstavilo domačim in tujim turistom ter kmetom nudilo številna izobraževanja, predvsem na področju turizma, ki je ena zahtevnejših panog gospodarstva.

Turistična kmetija Razboršek - 13.8.2016 poslana na NT
Foto: SHERPA

“Pred 20 leti smo orali ledino na tem področju in priznam, da nas je bilo strah, ali je naša pot prava. A kmetje smo po zdravi kmečki pameti vedeli, da moramo stopiti skupaj in poskrbeti zase. Vedeli smo, da potrebujemo znanje na področju trženja in promocije”  se je začetkov spominjal zdajšnji predsednik združenja Venčeslav Tušar in dodal, da so se kmetje v 20 letih veliko naučili. “Vedeli smo, da smo lahko na področju trženja dobri le, če imamo znanje. Promocija kmetij je pred leti šla le od ust do ust, veliko kmetij sploh še ni imelo interneta. Kar hitro smo uresničili idejo, da potrebujemo katalog turističnih kmetij Slovenije, za kar gre posebna zahvala Vilmi Topolšek, pobudnici združenja in kataloga. V dvajsetih letih smo izdali enajst različnih izvodov katalogov, šeststo tisoč je skupna naklada.”

Število turističnih kmetij se povečuje, prav tako tudi obisk na njih. Turizem ni perspektivna gospodarska dejavnost samo na svetovni ravni, temveč tudi na slovenski. Temu pritrjujejo podatki o prihodih in prenočitvah tako tujih kot domačih turistov. Število prenočitev turistov v Sloveniji raste že od leta 2010.

BARBARA GRADIČ OSET

Več o tem, zakaj gosti radi pridejo na turistične kmetije, si preberite v zadnji številki Novega tednika!

Deli