Kako se izogniti čustvenim izpadom na delovnem mestu

8:02

Na delovnem mestu smo večino dneva, zato je popolnoma logično, da se v tem času soočimo z najrazličnejšimi čustvi: tesnoba, žalost, samota, radost … Včasih nam stvari uidejo iz rok. Znano?
Po zadnjih raziskavah podjetja OfficeTeam je 61 odstotkov vprašanih zaposlenih priznalo, da so čustvom pustili prosto pot na prostost, 80 odstotkov jih je potožilo, da na njihovo delovanje močno vplivajo tudi dojemanje in čustva njihovih sodelavcev.

zaposlovanje-07-09-2017

Ne dovolite, da vas potre
Dobre stvari nas nikoli ne spravijo iz tira – težava so slabi dogodki, ki nas največkrat potrejo in nam onemogočijo delovanje. Kako se temu izogniti in kako uiti drami, ki nastane zaradi tega? Nekateri zaposleni službo jemljejo kot ventil, skozi katerega spihajo vse težave, a se ne zavedajo, da to izredno vpliva tudi na vse prisotne kolege in nadrejene.
Svoj delavnik zato izkoristite za popolno odstranitev zasebnih težav in se osredotočajte le na službene stvari. Bodite produktivni, saj to pomaga vašim možganom, da ne izgubijo nadzora nad seboj. Če čutite potrebo, da bi z drugimi delili svoje težave in se z njimi povezali na prijateljski ravni, pojdite skupaj na malico, družite se po delovnem času … Le ne dovolite si, da bi svoje osebne težave prinašali v službo, če vam to škodi.

Svoja čustva predelajte, preden spregovorite
Ohranjanje profesionalnosti pri reševanju ključnih življenjskih težav je vodilo do uspeha. Pomembno je, da razumete vzroke za vzpone in padce ter veste, kako se nanje odzvati.
Kako se odzovete, ko vas kritizirajo? Napadete tistega, ki vam nekaj izreče, ali iščete krivca v drugih ljudeh? Kako se odzovete, ko vam izrazijo pohvalo? Jo delite z drugimi sodelavci ali zasluge pripisujete njim? Poskusite predelati tako pozitivna kot negativna čustva tako, da jih zapišete na list papirja. Že če jih boste poimenovali in jim pripisali pomen, jih boste lažje nadzorovali. Obratno stanje, ko nimate nadzora nad čustvi, vas prisili, da se odzovete samodejno, kar marsikdaj vodi do neprofesionalnosti.

Delite, a ne preveč
V obdobju, ko imate veliko čustvenih težav, ljudje opazijo, da ste odsotni. Največkrat rečejo: »Ti pa nisi pravi.« Kljub temu da ne mislite tako, ste velikokrat bolj transparentni in večkrat nevede pokažete, da vas nekaj muči, a nihče ne ve, kaj je ključen razlog, da se počutite tako. Ravno zaradi tega si ljudje v svoji glavi in na podlagi govoric v kolektivu ustvarjo lastno zgodbo, ki največkrat ni resnična. V izogib temu jim povejte le splošno težavo, zakaj ste takšni, kot ste. Ne pojdite v podrobnosti, če ne želite, da vedo vse o vas, saj jim bo že srž problema vzbudila dovolj razumevanja za vaše obnašanje.

Izberite zaupnika
Agresivna filozofija, kot je »nisem tukaj, da bi ustvarjal nova prijateljstva«, velja zgolj za resničnostne šove, ne pa tudi za delovno okolje, kjer se morate z ljudmi, s katerimi preživite več kot osem ur, dobro razumeti. Že izogibanje perečim temam, kot so vera, politika, zdravstvena prepričanja, finance, droge v družini …, lahko zmanjša nepotrebne spore med zaposlenimi. Prav tako se izogibajte opravljanju drugih in širjenju napačnih informacij, saj vas bodo kmalu povezovali s prenašalcem laži. Namesto tega raje premislite, kdaj in komu povedati o ključnih mejnikih v svojem življenju, kot so zaroka, poroka, nosečnost. A preden se tega lotite, dobro premislite, kako lahko to razkritje vpliva na vašo kariero.

Razložite, kaj želite
Četudi ne želite deliti vseh osebnih informacij s svojimi sodelavci, razmislite, ali za svoje boljše počutje ne potrebujete ravno njihovega razumevanja. Morda bi vam bilo lažje, če jim poveste, kaj vas muči, in od njih dobite določeno mero tolažbe oziroma spodbudnih besed, ki vam bodo dale zagon.
Če dobite občutek, da se sodelavci preveč ubadajo z vašo težavo in s tem odpirajo nove in nove rane, jim priznajte, da bi raje videli, da tega med službenim časom ne omenjajo, saj ste na delo prišli opravljat svoje delovne naloge, ne jokati.
Priznati si morate, da se vedno ne odzovete tako, kot je zapisano v učbenikih, a v takšnih primerih ne bodite preveč strogi do sebe. Izogibajte se stresu in spornim situacijam vedno, ko je to mogoče. Uporabite pozitivno miselnost, meditacijo in globoko dihajte, da se osredotočite na svoja čustva in nadzor nad njimi. Vprašajte za pomoč, ko vidite, da sami ne morete več naprej.

ANJA DAMJANOVIĆ
MojeDelo.com

Deli