Koncert ni samo zvočna, ampak je tudi vizualna stvar

8:22

Celjan Aljaž Cvirn, eden vodilnih slovenskih kitaristov mlajše generacije, je po diplomi na Akademiji za glasbo v Ljubljani z odliko magistriral na Visoki šoli za umetnost v Zürichu, kjer je zdaj končal še magisterij kitarske pedagogike. Redno nastopa v glasbenih ciklih in na festivalih, kjer kritiki njegovo muziciranje ocenjujejo kot interpretacijsko inventivno in poglobljeno. Je nagrajenec več kot desetih mednarodnih tekmovanj, veliko tudi snema. Leta 2017 je posnel svoj prvi album z violončelistko Isabel Gehweiler, glasbo z njega je predstavil v Celju.

Andrej Grilc-300-DPI
Foto: Andrej Grilc

Kakšen občutek je igrati v Celju?
V Celju zelo rad nastopam, a mi to v primerjavi s koncerti drugje povzroča mogoče celo največ stresa. Verjetno zato, ker poznam večino ljudi v dvorani in si moja glava ustvarja nepotreben pritisk. Všeč mi je tudi način, kako Hiša kulture Celje pripravi poslušalce na koncert, se pravi, da se nekdo pred koncertom pogovarja z izvajalcem in s tem omogoči lažje poslušanje. Za ljudi, ki niso tako dobri poznavalci klasične glasbe, je to dobra priprava, da dobijo vpogled v kompozicije, ki jih bodo glasbeniki izvajali. Tako lažje spremljajo koncert. Z izvedbo koncerta sva z Isabel zadovoljna, res je, da program izvajava že nekaj časa, saj sva ga pripravila za zgoščenko. Posebej je bilo lepo, ker je bila dvorana polna in ker sem po dolgem času spet videl nekatere ljudi.

Vaša spletna stran je zelo drugačna, zelo moderna, vizualno zanimiva, zelo profesionalno narejena. Ali je dobra spletna stran pomembna tudi za klasičnega glasbenika?
Mislim, da mora dandanes vsak glasbenik obstajati na internetu in si ustvariti svoj življenjepis, ki je dostopen javnosti. Na nek način moramo razmišljati kot podjetja, ki morajo svoj produkt predstaviti in ga prodati. Zato se mi zdi, da je celostna podoba pomemben dejavnik, ki pove nekaj o profesionalnosti. Tudi koncert ni samo zvočna, ampak je tudi vizualna stvar. Moja ideja ob odhodu v tujino je bila, da potrebujem spletno stran. Ker tam nikogar nisem poznal, sem vedel, da bom moral vse profesionalne stike zgraditi iz nič, zato se mi je dobra spletna stran zdela pomembna stvar. Razmišljal sem, da če me bodo ljudje slišali na kakšnem koncertu in jim bom všeč, me bodo verjetno še kdaj poskusili poiskati na spletu. Ko nekdo sliši zate in te nato poišče na spletu, lahko k dobremu vtisu med drugim prispeva tudi zanimiva spletna stran.

Kaj je cilj vaše kariere? Kje se vidite v prihodnosti?
Nekega lepega dne bi rad učil na glasbeni akademiji kjerkoli v Evropi. Po drugi strani si seveda želim še naprej izvajati glasbo, koncertirati na najvišji možni ravni in izboljšati svoje interpretacijske in tehnične sposobnosti. To je nekaj, kar me izpolnjuje.

BARBARA GRADIČ OSET

»Kar sem pogrešal na vseh ravneh študija, je to, da nas mogoče niso najbolj pripravili na resnično življenje oziroma na življenje po študiju. Vsi te učijo, kako se igra kitaro, kako igrati Bacha, nihče pa ti ne pove, kako si organizirati koncert. Ko si enkrat prepuščen sam sebi, se tega seveda priučiš, je pa to seveda dolgotrajen proces z veliko zavrnitvami.«

Daljši intervju si preberite v zadnji številki Novega tednika!

Deli