Pet korakov do zglednega življenjepisa

8:36

Življenjepis je prvi dokument, zaradi katerega vas delodajalec opazi. Njegovo ustvarjanje ni enostavna naloga, ker je treba misliti tako na vsebino kot na videz, saj se je veliko lažje prebijati skozi urejene vrstice kot skozi oblikovno šibke odstavke.

zaposlovanje-02-11-2017

Kot tipičen primer omenimo življenjepis, sestavljen iz odebeljenih, ležečih in podčrtanih črk, iz alinej s pikami ter črtami in z neenakomernimi robovi. Bi takšen dokument vzeli kot resno predstavitev kandidata? Doslednost je pomembna tudi pri obliki, zato si preberite spodnje nasvete in jih upoštevanju pri naslednjem sestavljanju življenjepisa.

1. Pustite prostor za robove
Ne pozabite na prazne robove lista. Kadroviki se soočajo z življenjepisi, pri katerih je jasno razvidno, da jih kandidati ne zmorejo skrajšati na dve (priporočeni) strani, zato preprosto zmanjšajo robove dokumenta, kar nikakor ne zgleda lično. Strokovnjaki svetujejo, da vztrajajte pri privzetih merah, hkrati poskrbite tudi za to, da boste med odstavki pustili prostor, tudi če boste zaradi tega življenjepis skrajšali.

2. Največ dve vrsti pisave
Če ste vizualni tip človeka in radi ustvarjate, vas morda kdaj zamika, da bi življenjepis popestrili z različnimi pisavami. Ne počnite tega. Več kot dve vrsti pisave nista zaželeni, prav tako je pomembno, da se izbrani dve ne »tepeta« in da sta kompatibilni. Kot primer dobrega oblikovanja vzemimo življenjepis, kjer so naslovi odstavkov v eni pisavi, medtem ko je jedro v drugi. Če uporabljate izredno redko pisavo, življenjepis raje shranite v PDF-datoteko in se tako izognite spačenim dokumentom, ki nastanejo zaradi drugih uporabljenih programov, starejših različic …

3. Ne pretiravajte z ležečim in odebeljenim
Popolnoma razumemo, da želite z omenjenimi učinki ločiti odstavke, a ni treba pretiravati. Pomembna sta doslednost in smisel odločitve – naslove odstavkov lahko zapišete z odebeljenimi črkami, vrsto dela pa z ležečimi, a ključno je, da se tega držite v celotnem dokumentu. Strokovnjaki svetujejo tudi, da se izogibajte podrčtovanju.

4. Uporabljajte alineje
Ko delovne naloge opišete s pomočjo alinej, postane življenjepis bolj pregleden, bralec pa se hitro seznani z vašimi znanji in sposobnostmi. Ne pozabite, da je treba le nekaj sekund, da delodajalec dobi širšo sliko o vas. Z alinejami poudarite ključne podatke, za katere želite, da jih kadrovik najprej opazi.

5. Bodite dosledni
Ne glede na to, kako se odločite oblikovati življenjepis, poskrbite za doslednost. Če trenutnega delodajalca zapišete z veliki tiskanimi črkami, to storite tudi pri predhodnih podjetjih, v katerih ste bili zaposleni. Če se odločite, da boste naslove odstavkov postavili na sredino vrstice, to storite pri vseh. Doslednost kaže na urejenost, organiziranost, natančnost, kar že na prvi pogled veliko pove o vas.
Ne glede na obliko je izredno pomembna tudi vsebina. Niti popolno oblikovan življenjepis ne prepriča delodajalca, da bi vas povabil na razgovor, če so informacije v njem skope, nepomembne ali celo lažne.

ANJA DAMJANOVIĆ
za MojeDelo.com

Deli