Sedem korakov do neustrašnosti – vedno izberite rast, ne udobja

7:21

Rast in udobje nikoli nista šla z roko v roki. Da bi samoaktualizirali svoje življenje in bili vedno oseba, ki raste ter pomaga rasti drugim, si morate drzniti početi stvari, ki vas strašijo. Te vas bodo spravile v krhek in neudoben položaj. A so nujne.

img-242524432Območje izven cone udobja je tisto, v katerem rastemo. Drzniti si moramo tvegati, biti moramo bolj pogumni.
Ne obstaja čarobna formula, zaradi katere boste postali neustrašni. Strah je namreč primarno čustvo, ki nam pomaga preživeti, in ljudje, ki se ničesar in nikogar ne bojijo, so lahko tudi nevarni. Obstaja pa nekaj načinov, kako se bati manj in od kod črpati moč, ko smo enkrat postavljeni v neprijetno situacijo.

Ne tlačite strahu, spustite ga na plano
Strah se pojavi v situacijah, ki bi nam lahko povzročile bolečino, poškodbe, izgubo ali smrt. Strah nas ohranja varne, a težava nastane, ko smo v preveč varnem balončku. Ravno zato morate vi obvladati svoj strah, ne on vas.
Če bomo strah zanikali, se bo zasidral še globje v nas in trajal bo mnogo dlje, kot pa če se z njim spopademo. Zavedanje strahu in puščanje, da pride na plano, je prvi korak do opolnomočenja.

Udomačite svoj strah
Naša domišljija dela čudeže. Brez nje največja dela človeške rase sploh ne bi obstajala. A v kombinaciji s strahom nas lahko pripelje do podcenjevanja samega sebe, precenjevanja tveganj in pretiravanja pri morebitnih posledicah.
Sami sebi boste začeli verjeti, da nevarnost preži na vsakem koraku, da ste bolj varni na strani, kjer se nahajate v točno tem trenutku. Misel na katastrofo, do katere nas dejanje lahko privede, nas pripelje do tega, da si ne bomo drznili niti poskusiti.
Ko se boste naslednjič znašli v takšnem obdobju, se vprašajte: »Kaj je najhuje, kar se mi lahko pripeti?« To vprašanje si ponavljajte vedno, ko vas bo strah sprememb. Tako boste ugotovili, da vas niti najhujša stvar ne bo ubila, temveč vas bo seznanila s popolnoma drugo ravnijo razmišljanja. Učite se, rastete, postajate modrejši, pogumnejši … In to je vsekakor boljša verzija samega sebe od tiste pred tem.

Svojemu največjemu kritiku dajte ime
Nihče ne more uiti notranjemu glasu, ki je največkrat naš največji kritik in povsod okoli nas vidi nevarnost. Zavedajmo se, da je strah le naše primarno čustvo, ki nas želi obvarovati, a se kaže na izredno primitiven način – v pobegu.
Ko je glas v glavi preglasen ali neugoden občutek v prsih premočen, se počutimo najbolj ogrožene. Če ga poimenujemo, nam bo mnogo lažje. To je čustvo, to ni realnost, to niste vi. Vi niste strah in vaš strah niste vi. Naslednjič, ko bo strah želel prevzeti prevlado nad vami, se ga zavedajte, poimenujte ga in mu pokažite, kdo je komu šef.

Premislite, ali je strah realen
Mnogo ljudi razmišlja o tem, kako težko jim bo, če se jim bo naloga ponesrečila. Počutili se bodo ponižani, zavrženi, naivni. A ne zavedamo se, da ima vsak uspeh svojo ceno.
Najboljši način, da se zoperstavimo strahu, je, da se postavimo v svojo kožo čez približno deset let. Kako se bodo posledice tveganja poznale čez toliko let? In kako se bodo poznale posledice tega, da niste tvegali? Kje se boste nahajali? Česa vas lahko stane strah?
Stvari se ne rešijo same od sebe, prav tako ne bo situacija nič boljša, če jo boste pustili, da čas iz nje naredi svoje. Zato si namesto vprašanja: »Česa se moram bati, če tvegam,« raje postavite vprašanje: »Česa se moram bati, če ne tvegam?«

Dotaknite se svoje moči
Verjetno ste že kdaj videli maorski ples haka – ples predstavlja moč telesnih ritualov. Raziskovalci pravijo, da sprošča testosteron, ki ga plesalci preusmerijo v moč proti nasprotniku. Ni treba, da si pobarvate obraz in plešete haka gibe, ampak je dovolj že to, da svoje misli preusmerite v moč, ki se skriva v vas.
Vstanite, zravnajte se, potisnite ramena nazaj, nasmejte se, dvignite brado, napnite trebušne mišice, globoko vdihnite, pomislite, kako ste se počutili, ko ste imeli občutek, da obvladujete cel svet. Bili ste močni. Sposobni vsega. Samozavestni. Nihče vas ni mogel ustaviti. Zdaj, ko ste povezani z najpogumnejšo verzijo samega sebe, to preusmerite v nalogo, ki je pred vami. Občutite moč trenutka in jo zadržite.

Tvegajte
Naredite tisti velik korak, zaradi katerega se vam tako tresejo noge. Izpostavite se. Tvegajte. Samo začetek bo od vas zahteval dvojno dozo poguma, kot jo boste potrebovali kasneje. Večkrat boste tvegali in se vrgli izven svoje cone udobja, več boste imeli možnosti, da se vas dotakne sreča in bo naloga uspešno opravljena. Res je, ne bo vas vedno spremljala sreča, a statistika govori vam v prid.
Nič, kar začnete delati, vam ne zagotavlja uspeha naloge, pa najsi bo to življenjska ali profesionalna. A čim opravite prvi korak, s tem sporočate, da ste pripravljeni in resni. Da si želite zagrabiti priložnost in se dokazati.

Trenirajte neprestano
Če trenirate samo enkrat tedensko, ne boste nikoli napredovali v takšnem tempu, kot bi, če bi trenirali vsak dan. Enako je pri premagovanju strahu. Trenirajte dnevno in se vsak dan spuščajte v neznane situacije. Opazili boste, da bo časovni okvir, v katerem boste premagali strah, vedno krajši. Vedno bolje se boste počutili ob tveganju in vedno več samozavesti boste občutili, saj si boste zaupali in verjeli vase.
Pogum je spretnost, ki se je lahko naučite, tako kot vsako drugo. Trening od vas zahteva predanost in moč.

Ekipa MojeDelo.com

narocite-nt

Deli