Toper – nov začetek v knežjem mestu

14:00

Podjetje Toper, ki je v zlatih časih po vsej Jugoslaviji in v Avstriji zaposlovalo 6.500 ljudi, njegova oblačila so reprezentance številnih držav med drugim nosile na olimpijskih igrah, je zasedlo prostore nekdanje trgovine Borovo na Glavnem trgu v Celju. Zanimivo je, da bodo naročniki odslej lahko pokukali tudi v proizvodnjo. V prihodnosti bodo dobili še možnost, da si s pomočjo aplikacije po lastnih željah oblikujejo svoj edinstven kos oblačila.

Podjetje je v 80. letih prejšnjega stoletja zaposlovalo 6.500 ljudi po vsej Jugoslaviji in v Avstriji. Danes zgodbo te blagovne znamke nadaljuje deset zaposlenih, pravi direktorica Sara Stepanjan. In dodaja, da išče tudi nove člane ekipe – predvsem šivilje in sodelavce na področju komerciale. Toper je pred dvema letoma sicer že odprl trgovino v Stanetovi ulici. Direktorica pojasnjuje, da so jo kupci lepo sprejeli. A je podjetje imelo nekaj organizacijskih težav. »Nismo mogli dovolj hitro razvijati kolekcij, menjati krojev in barv. Trgovina je sicer poslovala dobro. Obetam si, da bo ta na Glavnem trgu prav tako delala dobro, če ne še bolje, saj bo imela podporo proizvodnje. Če nekega kosa ne bo na zalogi, bo stranka povedala, kaj si želi. Šivilje bodo vzele mere, prilagodile kroje in skušale čim prej narediti izdelek.«

Zgled v kriptovalutah

Odločitvi o tem, da bi poleg trgovine uredili odprto proizvodnjo, je po besedah direktorice podjetja botrovala želja, da bi se približali končnim kupcem, predvsem mladim. Pri tem se je zgledovala po kriptovalutah, kjer med proizvodom in kupcem ni posrednikov. »Kupci pridobijo verodostojne informacije, vidijo, kakšen je material, od kod izvira blago, kako je zašito, kar posledično pomeni tudi ugodno ceno in dostopnost. Odprta proizvodnja pomeni, da bodo potrošniki, ki pridejo v trgovino, skozi stekleno steno lahko spremljali razvoj izdelka. Videli bodo lahko krojenje, prenos kroja na ›ploter‹ in nato na papir, prenos kroja na blago. Nato sledita priprava dela, in šivanje. Tudi to je način, da se domači proizvajalci približajo kupcem in da bodo slednji bolj cenili tiste, ki v Sloveniji skrbijo za izdelavo oblačil,« meni Sara Stepanjan.

TINA STRMČNIK
Foto: SHERPA

Več v tiskani izdaji Novega tednika!

»Žalostno je, da je tako veliko podjetje propadlo. Če bi se njegovo poslovanje obdržalo na ravni, kot je bilo v zlatih časih, bi bila to danes velika multinacionalka. Vemo, da je bil Toper ustanovljen pred Adidasom,« pojasnjuje Sara Stepanjan.

Toper Celje, nova trgovina
Ker Toper simbolizira legendarno slovensko blagovno znamko, nosijo trgovina in proizvodni prostori ime Hiša legend.
Toper Celje, nova trgovina
Toper sodeluje s približno 250 slovenskimi družbami, med katerimi so tudi Krka, Petrol, Elektro Celje ECE, Simbio in drugi. Po želji naročnikov oblikuje trenirko, majico ali drug kos oblačila za njihove zaposlene.
Toper Celje, nova trgovina
Sara Stepanjan, ki je najmlajša častna konzulka Armenije v Sloveniji, že skoraj petnajst let deluje v mednarodnem prostoru in pomaga slovenskim proizvajalcem v tujini, predvsem na bolgarskem, armenskem in srbskem trgu. Blagovno znamko Toper je kupila leta 2013 od prejšnjega lastnika Lonka Inženiringa, ki je šel v stečaj.

 

 

narocite-nt