Cesta večnega divjanja in »polaganja ovinkov«

7:30

Epidemija v zadnjih dveh mesecih je nekoliko zmanjšala število udeležencev v prometu, a je »izstrelila« kršitelje, saj se je število kršitev povišalo. Zaradi epidemije tudi ni bilo pravega prehoda v motoristično sezono. Na cestah se je tako naenkrat pojavilo ogromno motoristov, ki določene cestne odseke uporabljajo tudi za divjo vožnjo, »polaganje ovinkov« in preizkus svojih sposobnosti. Ena takšnih cest je cesta Prebold–Marija Reka–Trbovlje. V samo petih minutah smo bili na tej cesti priča najmanj desetim ogrožanjem varnosti zaradi prehitre vožnje motoristov in napačnega prehitevanja.

Celotni članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika. 

Med motoristi, ki to cesto izkoriščajo za svojo prehitro vožnjo, niso samo slovenski vozniki, ampak tudi tuji. Ti po spletu ali socialnih omrežjih iščejo ravno takšne cestne »proge« in serpentinaste ceste, ki so jim za vožnjo privlačne.

Tako pravi tudi župan Občine Prebold Vinko Debelak. S problematiko nevarne vožnje motoristov je lokalna skupnost že več let seznanjena, tudi zato, ker se občani obračajo na občino. »Policija opravlja nadzor hitrosti in vožnje na tej cesti, toda ni samo hitrost tista, ki je problematična, ampak tudi hrup. Gre za neznosen hrup, na katerega nas opozarjajo stanovalci in lastniki počitniških hišic na tem območju. Če človek sam ne sliši tega hrupa, skoraj ne more verjeti, da je res. Problem, ki ga še opažamo, je tudi v dolini, kjer motoristi vozijo skozi naselje, saj je tam tudi igrišče, to cesto pa uporabljajo pogosto tudi kolesarji,« pravi Debelak.

motorist prava 1 ZOOM

Tragične motoristične nesreče na tej cesti sicer v zadnjih letih ni bilo, vendar so pogoste nesreče s telesnimi poškodbami. Vse niso niti prijavljene, če motorist pri vožnji pade in se ne poškoduje zelo hudo. »Iščemo rešitve, kako bi to omilili, a ne samo s poostrenim nadzorom, ampak tudi s cestnimi ovirami.«

Da je cesta Prebold–Trbovlje resnično zelo specifična, pravi tudi prometni inšpektor Edi Baumkirher s Policijske uprave Celje. »Motoristi jo izrabljajo za poligon, kar nikakor ni dobro. Poligoni so drugje, na njih so drugačne okoliščine kot na cesti, ki jo uporabljajo tudi drugi. Ta cesta ima precejšen klanec, ogromno ovinkov in strmin ter prepadov. Urejeni so dodatne ograje, fizične ter zvočne lamele in dodatni prometni znaki. Delno je zaleglo, a ne povsem. Glede na to, da je na tej cesti tudi ogromno kolesarjev, je to še bolj nevarno.«

Celotni članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika. 

SIMONA ŠOLINIČ

Deli