Preplet lokalne ponudbe in globalnega povpraševanja

16:06

Terme Olimia te dni gostijo 22. Slovensko turistično borzo. Gre za največji poslovni dogodek slovenskega turizma, na katerem se srečujejo slovenski ponudniki in tuji organizatorji potovanj, turističnih in specializiranih agencij. Hkrati je to tudi eden največjih in najpomembnejših projektov Slovenske turistične organizacije.

IMG_8728Največji poslovni dogodek slovenskega turizma letos gosti več kot 400 udeležencev, med njimi je kar 155 tujih podjetij iz 37 držav. Kar 72 odstotkov teh je na turistični borzi prvič. Organizatorji na letošnji borzi poleg formalnih srečanj in sestankov, ki so tokrat omejeni na 15 minut, posebno pozornost posvečajo neformalnemu druženju in izkustvenim doživetjem. Kot je dejala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije je borza odlična priložnost kjer lahko domači ponudniki doživeto predstavijo svoje produkte in našo deželo. »Slovenska turistična borza je najpomembnejši poslovni dogodek na področju turizma, ki predstavlja izjemno priložnost za sklepanje poslov, krepitev partnerstev in navezovanje novih stikov. Letošnja borza prinaša številne nove priložnosti za še tesnejše mreženje in povezovanje slovenskih turističnih ponudnikov in tujih udeležencev. V okviru borze tuji udeleženci našo deželo ter pristna in edinstvena doživetja spoznavajo v okviru študijskih tur iz prve roke, letos pa premierno tudi v okviru neformalnih druženj in številnih doživetij, ki našo deželo predstavljajo kot trajnosti zavezano destinacijo za avtentična in edinstvena doživetja.
Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo je poudaril, da je turizem izjemno pomemben segment slovenskega gospodarstva. »Veseli me, da se letos borze, ki je za slovensko turistično gospodarstvo izjemnega pomena, udeležuje še več novih tujih organizatorjev potovanj kot v preteklih letih. Pred vsemi nami, ki smo danes tukaj v Olimjah, mora biti en sam cilj Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma: leta 2021 bomo dosegali 4 milijarde evrov prihodkov iz naslova izvoza potovanj. V dveh letih smo povečali prihodke za pol milijarde evrov na lanskoletnih 2,7 milijarde evrov. Iz leta v leto vztrajno povečujemo tudi število turistov in prenočitev, tudi v letošnjem prvem četrtletju. Da bomo dosegli cilj pa moramo nujno povečati dodano vrednost v turizmu. To je skupna naloga tako turističnih podjetij kot države. Pred nami so zakonodajne spremembe, nadaljevanje finančne podpore investicijskim in razvojnim aktivnostim v turizmu, delo na področju kadrov v turizmu ter seveda prestrukturiranje hotelskih podjetjih v državni lasti.«

Slovenski turizem je v zadnjih petih letih doživel pravi razcvet. Tudi številke letošnjih prvih štirih mesecev nakazujejo vnovično rast, bo pa ta nekoliko bolj zmerna. Kot sta še poudarila oba sogovornika se bodo turistični delavci in tudi ministrstvo trudili, da bodo slovenski ponudniki lahko razvili in ponudili čim več novih petičnih produktov z višjo dodano vrednostjo.

LKK, foto: GrupA